Tuesday 6 December 2011

PeNgkHianaTan..............

                                                           assalamualaikum....




Arinie aku dapat lagi satu Tajok entry yang menarik dan maybe agak sukar bg aku untuk menyelesaikan task kali ini...Tetapi aku akan cuba sedaya upaya untuk memberikan yg terbaek supaya empunye pemberi tajok puas dengan ape yg dihidangkan didalam entry kali inie....





Tajok yg telah Diberikan kpd aku adalah PENGKhianaTan......perghhhh...agak sukar jugak nak mendefinasikan tajok kali nie..yang aku tau Pengkhianatan tu adalah betrayal...dan betrayal nie jugak merupakan satu perbuatan yg kurang disenangi atau mmg tak patot dilakukan..Aku rasa korang pown bersependapat dengan aku...tp klau ada yg suka betrayal nie...xtau la aku nak ckap dieorang nie ape...ayam pown pandai jaga persahabatan laa...adoyaiiii....


Aku yakin korang pown tau yg "PengkhianaTan" nie merupakan satu skop yg besar untuk Dibincangkan..Disebabkan aku nie student dan aku gak tau yg membaca entry aku nie pown kebanyakkanye student,,so,,,aku pilih utk bercerita tentang Perkhianatan diantara kita iaitu dikalangan Student VS Students....he3...


                                                          Rumah aku Jalan Utama,   
                                               Masok rumah lalu belakang,
                                             Iri hati faktor utama,
                                               sebab tu bertikam belakang.                                                                                    
                                               



Pantun diatas jelas menunjukkan bahawa faktor utama pEngkhianatan berlaku disebabkan oleh iri hati seseorang...

contohnye:-                    


1. Student            

*Iri hati apabila melihat kawan kita sendiri dapat kputusan yg gempak mase Test or Final
exam..sedangkan kita sendiri xnak usaha...ape r....lepas tu mula laa nak khianat kat membe tu...mcm2        dibuatnye...mase membe tu ngah study,,mase tu la die nak menyanyi/melalak...mase membe tu nak menghafal...mase tu la die nak ajak pi uptown usha2 awek...ha3..tp nie kira khianat membe utk tak belajar menggunakan cara yg baek r...kira Khianat yg nie masih boleh diterima lg...tp korang tak payah la buat..membazir jerk...lebih baek blaja sama2,,sama2 bijak...sama2 pandai....sama2 dekan..sama2 naik pentas amek adiah...he3...(Chaiyok2 last sem)...



2. Blogger

*Iri hati apabila si sipulan nie banyak cgat folowernye...so...mula laa SETAN bertandok dok menghasot diri supaya berbuat khianat...kih3.....(KEtawa setan...kalau reti buat la...)

Si pengkhianatan nie plak kepala geliga sikit...disuruhnye PENGeHack mengeHACK Blog sisipulan tu...abis semua ilang...yang tingal cuma tajok jerk...gambar2 plak dah bertukar jadi gambo2 tak senonoh,,ish3......ngan membe blogger sendiri pown nak khianat ek...hurmmm...ape boleh buat...manusia nie mane bleh senang tgok owang lain senang...ye dak???




3.Futsal          

*mcm pelik jerk kan bila perkataan futsal nie kluar...hax3...Tp dengan permainan futsal nie gak la boleh timbulnye sikap khianat dalam diri kita nie...aku xtau la benda nie dibuat ataupown tidak..tp aku rasa jerk...kih3...for the example,,satu group futsal tu mesti ada dikalangan player dieowang nie yg dikira STAR la an...so..kita nie plak iri ati la ngan beliau..malam tu jugak setting padang ajak lawan...ha3..mase dalam padang,, mula laa khianat dalam diri menjelma...disepaknye kaki bro tu...terjerungkop bro tu atas padang..bengkak kaki ...sbulan tak leh main...kcian bro tu...si khianat nie suka r..bila dah xde STAR dalam group 2,,boleh la dieowang menang...di ayam2 kan nye...di ole2 kan   nye.....hurmmm....APTB....main adil la bro,Baru fair...adoyaiii...



Btw...PENGKHIANATAN merupakan satu sifat kurang baek and tak enak jugak didengar melalui ejaannye...ye dak???he3...so...aku harap..korang elakkan la daripada melakukan pengkhianatan terhadap kawan2 korang..ibu bapa korang...keluarga...binatang..he3...and other than that yg berkaitan...ingatlah bahawa PerSAHABaTAN boleh Terputus MELALui PENGKHIANATAN...



TERIMA KASIH......

*OK la kwan2...sampai cnie jerk kowt....now i not have idea la...but i still try my best to fulfil my task..he3..
*enjoyyyyy........

                                                                          




                                                                                                  
                                                                                                                                                         













No comments:

Post a Comment